home sweet home

Nu har jag nyss kommit hem till lägenheten igen, fick åka med erika, mathias och petter in! Tack för de så slapp jag ta bussen in sent ikväll, plus att de kostar då;) Känns skönt att va tillbaka i stan tycker jag, home sweet home:) Det var inte så roligt i stugun, men att jobba gick ju bra de iaf. Vissa gamlingar är ju bara för härliga!
...djup suckande, sen så sa hon... " jag är som en metmask :D" kanske inte låter så roligt, men gud va vi skrattade!

Idag var jag duktig och var till min lilla farmor och hälsade på. Hon blev såklart jätteglad och skulle pracka på mig massa godis och fika. Gamlingar är roliga dom... När farmor frågade om jag ville ha fika så sa jag att jag kunde ta en bulle. Då sa hon att hon inte hade särskilt mycke fika att bjuda på, så ser jag att hon tar fram en bullpåse och tänker inte mer på de förrän hon sedan fortsätter att plocka fram ytterligare en kaksort och sen en till och ännu en till. Slutade med att hon ställde fram ett fat med sju olika sorter. haha och hon som inte hade nå fikabrö att bju på, själv har man kanske en kaksort om man ska fika;) ...och jag som skulle försöka sluta käka massa skräp, åtminstone försöka käka mindre av sånt. Jag känenr att det går väldigt bra;P

Det ligger en mystik påse i vårt kylskåp!!:S ...När jag kom hem idag så skulle jag se va vi hade för nå gott i kylskåpet. Så ser jag att de ligger en påse med nått rakt framför ögonen på mig. Åh pannkaka tänkte jag först och tog tag i påsen, men de var då inte pannkaka utan nått annat äckligt, alldeles mjukt och kompakt som och konsestensen, öäh! på inte tal om lukten :S

Nu sitter jag här alldeles ensam i lägenheten, lite tomt men samtidigt lite skönt också så kanske jag kan få nått gjort. Kan ju behövas känner jag. Jag ska göra ett försök, fast först ska jag kika färdigt på gossip. Lyckas alltid missa de på söndagarna.

<3
/Josse

Kommentarer
Postat av: idahoe

hahah, vad var det för mystiskt då?

2009-02-22 @ 22:41:48
URL: http://iidapersson.blogg.se/
Postat av: Persson

2009-02-22 @ 22:46:58
Postat av: Persson

ja du josse.. farmödrar är som dom är dom.. man säger att det räcker när dom laddar upp kakfatet med en massa kakor och bullar.. men till slut så sitter man där och har kakfatet nästan i knät..

2009-02-22 @ 22:48:11
URL: http://johannatjorven.blogg.se/
Postat av: josse

jadu ida, de var en bra fråga.. såg skitäckligt ut, men efter en och annan fundering så kom malin fram till att det ev kunde vara köttfärs som hon och denise lämnat i kylskåpet:S uscha!

2009-02-23 @ 00:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0