Måndag

Aaah så hade jag skrivit ett helt inlägg åsså trycker den där muppen bort allting, tack för det!...bara att börja om från början då!

Idag har jag iaf varit duktig, gick på skolan och jobbade massa sen så har jag skottat våran balkong också, var minst en meter snö därute tror jag. Jobbigt, men de är tur att man är kvick;)  Provade först att skotta med sopen men det gick inge vidare så modig som jag var så gick jag över och frågade en granngubbe om jag fick låna hans snöskyffel och det fick jag. Så efter ett tag strosade jag över till grannhuset och upp och plingade på då en häxliknande tant öppnade dörren. Hon såg skitläskig ut så jag blev lite paff när hon öppnade. Sen när hon började prata så kunde jag nästan inte hålla mig, men jag försökte hålla mig för skratt så gott jag kunde, och den där läskiga tanten höll kvar mig där i flera minuter och hon pratade och pratade... men jag lyckades smita därifrån sen som tur var. Sen stod hon och glodde ut genom fönstret hela tiden så hädanefter tänker jag inte ha persiennerna uppdragna. Usch va läskig hon var, hade bara en framtand i överkäken och sen så såg hon tu som jag vet inte vad. Mascara runt hela ögonen och ögonbryn som liknade nånting jag aldrig sett förut. Och inte på tal om håret, såg ut som att hon fått nån elstöt eller nånting! Ja det var ju snällt att jag fick låna skyffeln, men de var nog första och sista gången tror jag. Tänker då inte gå tillbaka dit nåmer, när jag skulle lämna den försökte hon pracka på mig en massa frukt också, aldrig tänkte jag och tackade nej. Jag tordes inte äta nånting som kom från de där huset! Sen stod hon och tittade på mig jättelänge så till slut var jag tvungen att säga hej då, och snabbt putta igen dörren och springa nerför trappuppgången och runt huset så hon inte skulle se vart jag gick. Jag tänkte att hon kanske hade glömt i vilket hus och vilken lägenhet jag bodde i, man kan ju alltid hoppas;) haha fy fan!

Jag och Malin skulle egentligen vara hemma själv ikväll, men så sa malin jobba imorron så hon åkte ifrån mig:S De kändes lite ensamt att behöva vara här hemma själv hela kvällen, men som tur var så fick jag ju främmande. Grabbarna kom hit till mig och vi hade tv-spelsturnering:) Riktigt roligt var de!

Nu har dom gått så nu sitter jag här alldeles ensam. Har aldrig sovit här själv nångång:S

//Josse
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0